Thursday, April 23, 2009

God karma

Inget är så tungt som dåligt samvete och idag har jag blivit flera kilo lättare (bara bildligt tyvärr). Eftersom jag för första gången på hela veckan inte hade något speciellt inplanerat, hade jag bestämt mig för att byta alla trasiga glödlampor, fixa stoppet i handfatet, slänga höstens blomlådor i trädgården, deklarera samt sammanställa en rapport till jobbet.

Nu kan jag skryta med att allt är avprickat. Jag vet att vi skulle ha slängt de där blommorna för länge sedan och att det är självklart att man sätter in en ny glödlampa när den gamla går sönder. Men det är så man får dåligt samvete, man gör inte det självklara. 

Eftersom vi är inne i en intensiv fas av lägenhetsletande, semesterplanerande, födelsedagskalas och många trevliga besök är det viktigt med god karma. Det får man av lättat samvete.

No comments: