Monday, April 13, 2009

Förlorat bagage

I dag var det dags för den fjärde resan på en vecka till Newarks flygplats. Denna gång för att hämta Rasmus och lämna Magnus. I vanliga fall brukar jag inte köra Magnus till flygplatsen, men eftersom Rasmus skulle hämtas fick han åka med.

Precis som förra gången var jag irrationellt orolig när jag stod utanför och väntade på att få se Rasmus komma ut genom glasdörrarna. För varje minut som gick, och han inte kom, dök nya skräckbilder upp i mitt inre, där han inte blev insläppt genom passkontrollen på grund av att de bara kan vara totalt oresonliga. Jag hann bygga upp ett helt scenario hur Rasmus skulle bli tillbakaskickad till Sverige och få resa tillbaka hit tillsammans med Magnus om två veckor. Jag hann till och med tänka ut hur jag skulle berätta detta för skolan, innan min telefon ringde och Rasmus meddelade att han stod vid bagaget och väntade på sin skateboard som aldrig kom.

Efter ytterligare tio minuter kom Rasmus ut, utan skateboard. Den dök aldrig upp och Rasmus var i upplösningstillstånd. Hans skateboard är honom mer kär än något annat. Vi blev hänvisade till serviceavdelningen där SAS-personalen visade sig vara mer frånvarande än serviceinriktad. Till slut begav sig Magnus till in-checkningen där de var närvarande och hjälpte oss att förlustanmäla brädan. Nu är det bara att hålla tummarna att den dyker upp inom kort.

När allt detta var avklarat var det dags att vinka av Magnus som tog samma plan till Sverige som Rasmus hade åkt med hit.

No comments: