Sunday, April 19, 2009

Körig fredag

7.15am Jag och de tre barnen sätter oss i bilen för att bege oss till High School. Rasmus börjar skolan 7.35 och vi andra ska på Student of the Month-frukost. Återigen har Filippa blivit vald till Student of the Month, denna gång i kemi. 

7.30am Frukosten börjar och Filippa får diplom, medalj, ett presentkort och många fina ord. Olivia och jag får bagel, juice och kaffe.

8.15am Frukosten är avslutad och jag skjutsar Olivia till skolan, några kilometer bort. Trots att vi har skolbussar är det en lång karavan av SUVar och Vanar som släpper av sina barn vid skolan.

8.25am Jag lämnar skolan och beger mig till Whitestone för att jobba några timmar. Som vanligt är det lite mindre trafik på fredagar och jag hinner precis fram till mitt möte klockan 9am.

1.00pm Efter fyra intensiva arbetstimmar är det dags att åka hem. Jag är lite nervös över all trafik på Whitestone Bridge, men det rullar på ganska bra och jag hinner hem i tid för att möta Olivia vid skolbussen.

2.10pm Hämtar Olivia vid skolbussen

2.20pm Åker iväg för att köpa födelsedagspresent till Olivias klasskamrat J.

2.50pm Hämtar upp en annan av Olivias klasskamrater och kör därefter vidare till J's kalas och lämnar av båda barnen.

3.05pm Plockar upp Rasmus utanför High School för att köpa träningsskor på Model's.

5.00pm Återvänder till kalaset för att hämta Olivia och hennes klasskamrat. Efter att klasskompisen är avlämnad svänger vi förbi Sushi Mike's och beställer kvällens middag. Medan vi väntar på att sushin ska bli klar åker vi till videobutiken och hyr två filmer.

6.00pm Olivia och jag bänkar oss framför filmen Enchanted och äter vår sushi. Även Rasmus ansluter efter en stund, men han får fläskpannkaka från frysen.

När Olivia har somnat ser jag Vicky Christina Barcelona. Därefter fastnar jag framför datorn med min senaste passion, filmredigering. Vi har äntligen fått in alla våra filmer i en dator med redigeringsprogram och jag är fast. 

En tidig morgon och en sen kväll blev det, denna köriga fredag.

4 comments:

Jonas Jonasson said...

Börjar tro att du hör hemma där du är nu. Dina bloggar är fulla av liv på nåt vis.

Kina Paulsson said...

Du har nog helt rätt i det, att jag hör hemma här. Känner mig inte alls mogen för att flytta tillbaka än.

Anonymous said...

Duktiga Filippa - din mamma hade det körigt men du måste ha jobbat hårt också för att få den fina utmärkelsen ännu en gång! Grattis från mormor och Bengt (som var mycket imponerad när han såg din kemibok!)

Anna said...

Hälsa och gratta filippa från mig! Jag är också lite stolt! På håll. Så häftigt att "vi" tillbakadragna svenskar kan ta för oss i detta stora land!