Wednesday, July 9, 2008

Hardware stores

Idag har jag och Olivia försökt köpa en vattenkokare. Utbudet i Dobbs Ferrys egen hardware store var mycket begränsat så det blev att bege sig till någon av de större drakarna. Jag hade innan luskat ut att Home Depot skulle ha några bra och även Target. Inte hittade jag någon närbelägen Home Depot, fast jag vet att vi har åkt förbi en. Det fick därför bli Target i White Plains. Eller White Pains som jag höll på att skriva. 

När det är fyra filer inne i en stad är det mycket svårt att ligga i rätt fil, trots GPS. Till Target gick det i och för sig bra, dit har jag åkt förrut. Men när vi inte hittade vad vi ville ha, utan skulle bege oss vidare till Macy's då brast det. Två gånger höll jag på att krocka och när jag hade passerat rakt igenom ett parkeringsgarage bestämde jag mig för att åka därifrån. Då hamnade jag i riktiga gansterkvarter och jag var glad för att jag inte hade ont om bensin eller att man aldrig behöver stanna för att fråga om vägen längre. Jag förstår nu varför internetförsäljning fungerar bra i en storstad. Affärerna och parkeringarna är så stora att det tar alldeles för lång tid att shoppa runt med bil.

No comments: