Monday, July 28, 2008

Kartonger

Alla människor bör flytta en gång per år. På så sätt kanske vi skulle förstå hur oändligt mycket onödigt vi bär omkring på. Jag har verkligen saknat mitt bohag nu när det har varit på drift så länge. En del saker till och med så länge som tre månader. Jag har saknat ett middagsbord, min säng och mina diskhanddukar. Men jag inser nu hur lite man egentligen behöver. 

Vi har under två dagar packat upp kartonger och hittills klarat av att packa upp knappt hälften. Hur många kartonger vi kommer att placera direkt i källaren utan att ens packa upp dem, vet jag inte än. Fler än 25 är det definivt. Är inte det en indikation på att man har mer prylar än man behöver?


1 comment:

Anonymous said...

det är ju också ett fint tillfälle att kasta en masa onödiga prylar...förresten kolla telefonsvararen
/mor