Wednesday, July 23, 2008

Cardio Dance

Mitt gym heter New York Sports Club och har träningsanläggningar över hela New York, till och med i Dobbs Ferry. Gymet har även barnpassning, vilket är bra språkträning för Olivia och en förutsättning för mig.

På onsdagarna är det Cardio Dance. Dansläraren är en svart kvinna från Västindien som för tankarna till Minerva i Midnight in the Garden of Good and Evil, fast betydligt smalare. 

Dansklassen består av en grupp medelålders kvinnor, där jag räknas som junioren i sammanhanget. Det finns klasser reserverade för så kallade "Silver Sneakers" och för ett ögonblick trodde jag att jag hade missat ett "Silver-sneak-tillägg" till Cardio Dance som indikerade att detta egentligen är en klass för pensionärer. Det hade jag inte. Man kan konstatera att dansklasser i Dobbs Ferry inte drar samma sorts publik som på SATS i Stockholm. 

"Minerva" har fler takter i sin kropp än vi andra vanliga. Att se alla dessa ambitiösa damer försöka hänga med i hennes salsasteg är en syn för gudarna. Efter att genomgående spelat västindisk musik avslutas klassen med Chubby Checker och Let's twist again och äntligen hamnar klassen på hemmaplan. 

Jag kommer definitvt att dansa på onsdag igen.

3 comments:

Anonymous said...

GRATTIS KRISTINA! Be Olivia baka en namnsdagstårta. Jag ser er framför mig i er fina rena korgmöbel mumsande på Olivias härliga gräddtårta och mamma som visar upp vad hon lärt sig på salsadansen. Kram från oss på ett varmt och skönt Vätö

Kina Paulsson said...

Stort tack! Jag ska påminna min familj härborta vilken dag det är idag. De tycks inte känna till det.
Kram

Anonymous said...

Grattis på namnsdagen och stor kram från oss också! :)