Friday, July 25, 2008

Flyttlass

I tisdags kom äntligen beskedet vi väntat på: på fredag kommer våra möbler. Efter sex veckor utan möbler och andra privata tillhörigheter skulle det äntligen vara dags. Både jag och Olivia jublade.

Dagen innan den efterlängtade leveransen uppstod självklart diverse oklarheter och länge var vi övertygade om att leveransen skulle skjutas upp några dagar. Jag kände mig som ett barn som får reda på att någon har flyttat julafton en vecka framåt. In i de sista var vi osäkra, men på utsatt tid kom de. Helt plötsligt stod tre flyttkarlar utanför vår dörr och undrade om de kommit rätt. Jag och Olivia hoppade av glädje.

Nästa smolk i bägaren kom när vi insåg att de inte kom fram till huset med deras gigantiska lastbil. Jag var övertygad om att de skulle riva ner staket, rabatter och stenläggningar för samtliga grannar. Men på något sätt kom de nästan ända fram.

Nu har vi ett hus fyllt med möbler och 100 kartonger som väntar på att packas upp. Vi vet vad vi ska göra i helgen.

2 comments:

Anonymous said...

Ta det lugnt med flyttlådorna! - varnar en som vet hur det är när man blir för ivrig och ska öppna allihop på en gång.
Här på Vätö är nu nära 35 gr och vi håller oss inomhus där det bara är 24 gr utan AC-möjligheter - men vi har ju myggnät.
Lena har åkt hem för att Aron ska på utställning, hon själv ska börja jobba och Jessica ska ta körkort.
Bosse Stake och jag kom tvåa i en stor golftävling i torsdags.
Varm kram från Bengt och mig

Anonymous said...

Vad underbart att ni äntligen fått dit era saker! Som mamma sa är det VARMT här hemma, inne i stan känns det som om man är i Atén eller annan kokande gryta. Snart ses vi, kram från oss!