Tuesday, July 15, 2008

Goda grannar

Våra närmaste grannar är ett judiskt par i 50-årsåldern. Han är läkare och hon är författare men undervisar även i litteratur på universitetet. De har tre barn, tre katter och en hund. Barnen är 16,21 och 25 år gamla. Äldsta sonen lider av muscular dystrophi och läser idag på universitetet. Detta har modern skrivit en bok om, som jag just nu läser. Därigenom känns det som om jag vet väldigt mycket om den här familjen.

Samma dag som vi flyttade in, bjöd de in oss på hemlagad körsbärspaj. I dag när de fick höra att jag var ensam hemma med Olivia, bjöd de in oss på barbecue. Den här familjen har bott på den här adressen i tre år och hur många olika grannar de har haft i det här huset under den här tiden vet jag inte. Att orka anstränga sig mot sina nya grannar, trots att man vet att de troligen inte kommer att bli kvar så länge, tycker jag är beundransvärt. Jag tycker väldigt mycket om våra närmaste grannar.


1 comment:

Anonymous said...

Va skönt att ha trevliga grannar :)
hade ni roligt på barbequen?
är sextonåringen snygg??
Kram F