Sunday, July 13, 2008

Screened Porch

I vårt hus har vi en "Screened Porch". Det är en veranda inbyggd med myggnät. Vi har ännu inte upplevt att mängden mygg är större här än i Sverige, men de kan helt klart vara besvärande när solen har gått ner. Därför har man en "Screened Porch" där man kan sitta i den varma sommarkvällen, helt obesvärad av småkryp.

Vår veranda har vi inte använt en enda gång hittills och det beror inte bara på att vi inte har några möbler där. Främst beror det på att den är så fantastiskt smutsig. Jag kan inte tänka mig att någon har befunnit sig därute de senaste åren.

Men smuts är något man kan hantera och idag var det dags. Jag laddade upp med hink, skurborste och tvättsvamp och satte igång. Fördelen med något som är riktigt skitigt är att det märks när det blir rent. Med stora, intensiva, cirkulerande skurrörelser lyckades jag inte bara får verandan ren, jag befriades dessutom från den huvudvärk jag har haft de senaste dygnet. Nu ska vi bara köpa nya, trevliga möbler att sitta i.

1 comment:

Anonymous said...

Åhh, "the porch" ser ju helt underbar ut med de svajande träden utanför (och särskilt sedan du gjort den ren o fin)! Där ska vi sitta när vi kommer och hälsar på och dricka massa gott vin och prata dålig svenska med am. brytning :)