Thursday, July 10, 2008

En bra dag

I morse när jag vaknade fläktade en sval vind in genom fönstret. För första gången sedan vi flyttade hit var inte luften kvalmig, varm och fuktig, utan frisk. När jag gick upp strilade solen genom löven in genom rutorna så att det bildades skuggmönster på de mörka trägolven och allt kändes precis såsom jag trodde att det skulle kännas när jag såg huset första gången.

På förmiddagen målade Olivia teckningar med sina nya penslar och färger medan jag lyckades fylla i en mängd papper, boka läkare, prata med svenska skolan i Tarrytown och annat nödvändigt.

På eftermiddagen åkte vi till våra vänner i Tarrytown och badade en stund innan det var dags att åka till tåget för att hämta Magnus.
Idag var en bra dag i Dobbs Ferry.


1 comment:

Anonymous said...

Kul att se att ni börjar komma in i vardagen, bilder livar upp bloggen också ju. You go!