Thursday, July 30, 2009

Sista dagen

Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på att vårt plan till Sverige. I morgon väntas registrering på Skatteverket. Vi måste alla fem infinna oss på Skatteverket för att få registrera oss som inflyttade till Sverige.

Själv återvänder jag till Sverige som hemmafru med plan på att börja arbeta när vi är på plats. Med vad vet jag inte, kanske som egen konsult. Rutan "Hemmafru" finns inte i några svenska blanketter. Hos Handelsbanken kom vi inte vidare i deras internetbaserade låneansökan om jag inte fyllde i min inkomst. I Sverige finns fyra tillstånd: studerande, arbetslös, anställd och egen företagare. Jag har svårt att se mig som arbetslös, när jag själv har valt att inte arbeta.

Jag misstänker att jag kommer att ha en del att berätta om vad avser vår flytt tillbaka till Sverige, så häng gärna kvar ett tag till.

1 comment:

Anna said...

Lovley!!! Jag vill höra allt om hur det är att flytta tillbaka! Bra att du inte slutar skriva. Jag skulle också vilja se bilder från huset när det blir dags! Kramar!