Tuesday, July 28, 2009

New York City

Nu är vi åter tillbaka i New York, efter 30 dagar på resande fot. Under en månads tid har vi bott på 12 olika platser, vi har kört 2 000 miles och flygit 22 timmar. Två saker jag inte skulle vilja ha varit utan under denna resa är:

Eagle Creek packpåsar - en helt fantastisk uppfinning och jag är Maggan evigt tacksam för att hon introducerade mig i packpåsvärlden.

Min iPhone - totalt ovärderligt resesällskap. Den kan användas till att rädda alla sorters problem som uppstår när man reser.

Nu har vi två dagar på oss att insupa så mycket New York som möjligt innan det är dags att återvända till Sverige.

8 comments:

ninni said...

Känner mig helt ledsen, min dagliga dos av ert Amerikat liv kommer att försvinna...
Dpck: Välkomna hem
Kramen

Kina Paulsson said...

Inget mot vad jag känner mig. Tack för att du har velat ta del av vårt liv här.
Kram

Anna said...

Okej, eagel creek, vart kan jag hitta dem och vad gör jag med dem. Börjar bli lite nervös inför vår resa med packning och allt annat som skall på plats innan tisdag! Njut av sista dagarna på Manhattan! Njut av att ni kan åka hit närsom helst och när plånboken tillåter och det kommer kännas som ert andra hem! Kramar i massor!

Kina Paulsson said...

Jag köpte mina någonstans på Upper East, kolla på eaglecreek.com. För mig har det räckt med två medelstora och två små. Använd dem som "förvaringskuvert". Du packar i påsarna istället för att allt ligger löst i en resväska. Ordningen i resväskan blir minutiös, även för en slarver som jag.
Lycka till på er resa så ses vi snart på en bar i New York City!

Peter Nyrén said...

Välkomna till Sverige!
Rapporterna från USA har varit kanonkul att läsa.
Hepp!
Peter N

Kina Paulsson said...

Tack Peter! Vi ses snart, hoppas jag.

Anna said...

ok, jag såg detta nu, imorgon bitti klockan 6 åker vi. Jag tömmer förrådet på ziplockpåsar istället! Kram

Anna said...
This comment has been removed by the author.