Thursday, October 15, 2015

Städning

Egentligen hade jag inte tänkt skriva om det här eftersom ämnet kan vara känsligt i Sverige. Å andra sidan måste jag våga vara ärlig på min egen blogg. Så nu kommer det. Jag tycker inte om att städa och jag är inte speciellt bra på det.

Så var det sagt. Inte så märkvärdigt kan man tycka, vem tycker om att städa? Men det kommer mer. Jag har haft städerska hemma under många år och efter mindre än tre månader är jag redan less på att städa själv. För att föregå allas tankar, säger jag det själv. Jag är bortskämd och privilegierad.

I det här landet är det annorlunda. Här anses det som allas skyldighet att köpa tjänster så att alla människor får möjlighet att göra rätt för sig. En tanke som passar bra in i mitt bortskämda och privilegierade liv. Jag tror att det är dags för mig att hitta städhjälp.

För övrigt är det fantastiskt vackert i Dobbs Ferry just nu. Temperaturen ligger runt 15 grader på dagarna och solen skiner. Löven börjar sakta skifta i gult och rött. Nackdelen med att jag har bytt ut promenader mot löpning är att jag njuter mindre av omgivningen. Men ibland går det inte att undgå det vackra.


No comments: