Tuesday, February 28, 2012

NYC

Fyra dagar i NYC kan tyckas alldeles för lite och det är det också. Men hellre fyra dagar då och då än inga alls. Eftersom maken ändå skulle åka hit för att jobba passade jag på att följa med nu när det är sportlov och allt. Det känns mer accepterat att vara ledig då det är sportlov än bara några dagar när som helst.

Helgen ägnade vi åt shopping, Metropolian Museum of Modern Art, mat och vin. På måndagen tog jag tåget upp till Dobbs Ferry och träffade fantastiska Karen på lunch. Hennes bok kommer ut till hösten och mycket har tydligen hänt sedan jag läste det första utkastet för några år sedan. Nu har jag fått med mig en tryckt förhandsutgåva att läsa. Den här gången finns inget utrymme för förändringar så jag har lovat att vara totalt oärlig om jag inte tycker om den.

På kvällen åt vi middag med några andra fantastiska människor vi lärde känna under vårt år här. Långt nere på Lower East side var vi på en riktigt bra restaurang som vi aldrig skulle ha hittat på egen hand.

Nu sitter jag i lobbyn på vårt trendiga hotell och skriver i väntan på att dagen ska börja. Innan hemfärd ska jag hinna med Saks Fifth Avenue och facial hos Diane Higgins. I morgon bitti är vi åter tillbaka i verkligheten.

No comments: