Wednesday, February 8, 2012

Kabinväskor

Nu finns det en risk att jag låter lite gnällig, men varför kan inte flygbolagen bli lite hårdare på det där med handbagage? Hur stora väskor får man ta med sig egentligen på flyget? Kommer man bland den senare hälften av passagerarna på planet får man inte ens plats med sin kappa i bagageutrymmet. Där är redan proppat av stora, fula, svarta "kabinväskor".

Från början var kabinväskor ett begrepp för extra små väskor som ansågs lämpliga att tas med på planet. I dag tycks begreppet innebära detsamma som rullbar väska, strax under chartersize.

Att checka in sitt bagage är faktiskt inte så farligt. På Arlanda tar det inte mycket längre tid att ta sig till bagagebandet för bagaget än vad det tar för passageren. Och ska man bara vara borta över natten och absolut inte vill checka in, kanske man kan köpa sig en liten väska?

3 comments:

Anonymous said...

Där måste jag säga att jag tycket precis tvärt om. Jag trycker ner så mycket det går i handbagaget. Alltid! Men så blev vi av med vår stooora incheckade väska för några år sedan, så jag är nog lite bränd. Reser man dessutom med små barn behövs också extra mycket handbagage. Förresten var det väldigt länge sen vi sågs. Kram Johanna

Kina Paulsson said...

Problemet är just att jag också vill bara ha handbagage, men när alla har så stooort handbagage får inte jag plats. Därför tycker jag att alla andra kan checka in :)

Det är definitivt alldeles för länge sedan vi sågs. Vi får boka in något snart. Kram

Anonymous said...

Storleken hade inte spelat så stor roll om alla hade följt regeln om ETT handbagage. 3 st är inte alls ovanligt.