Thursday, March 1, 2012

Dirty Loops

I väntan på att butikerna ska öppna på 7th Avenue tar jag en cappuccino på en klassisk diner med några få bord men desto längre bardisk.

Ganska snart hamnar jag på amerikansk manér i samspråk med en annan bargäst och servitrisen. Vi diskuterar vinnare och klänningar från Oscarsgalan och hur bra Katy Perry är egentligen.

När jag berättar att jag kommer från Sverige frågar den andra bargästen om jag känner till gruppen Dirty Loops som hon tror är svenskar. Det gör jag inte. Hon berättar vidare att de har gjort en fantastisk version av Justin Biebers Baby (jag erkänner aldrig att jag inte ens hört originalet) och att de är helt makalösa musiker.

Nu har jag kollat och de är svenskar. Tänk vad man kan lära sig vid en bardisk en tidig morgon på Manhattan.

No comments: