Sunday, August 17, 2008

Tarrytown Music Hall

Fyra miles norr om Dobbs Ferry ligger den aning större staden Tarrytown. I Tarrytown ligger Westchesters äldsta teater som numera fungerar som konserthall. Här spelar artister som vi trodde försvunnit för en medelålders publik som en gång såg dessa artister när de fortfarande spelades på radio. 

I går kväll spelade Suzanne Vega på Tarrytown Music Hall och jag och Magnus tog chansen att lämna barnen hemma för att gå på konsert. 

Om någon tror att Suzanne Vega är en trist föredetting som desperat kämpar sig kvar i rampljuset är det fel. Suzanne Vega är en cool och rolig tjej från New York City som kör sitt. Har jag insett nu. 

Jag åkte dit utan några som helst förväntningar och åkte hem varm i själen och hjärtat.

3 comments:

Anonymous said...

Det är så fantastiskt trevligt att läsa om era upplevelser och erfarenheter i det nya landet (samtidigt som jag håller på att läsa om Vilhelm Mobergs böcker om Utvandrarna mm). Hur ser förresten en vanlig dag för Magnus ut..? undrar svärmor

Kina Paulsson said...

Magnus har faktiskt lovat att gästspela någon gång här på bloggen. Vi får se.
Så länge kan jag berätta om en vanlig dag för Magnus: 7.30 promenerar han till tåget som avgår från Dobbs Ferry 7.45. Han anländer cirka 8.15 till Grand Central Station på Manhattan. På väg till kontoret köper han sig en kaffe på Starbucks. Promenaden till kontoret tar cirka 10 minuter. Därefter glassar han runt i stan hela dagen för att ta tåget hem igen cirka 17.30. 18.07 anländer han till Dobbs Ferry Station, där jag brukar hämta honom med bilen. Mer är det nog inte.

Anonymous said...

Coolt och tänk vad otroligt många band och artister ni kan gå och lyssna på i stort sett när som helst som aldrig eller sällan spelar utanför NY/USA! Stor kram till er!!