Friday, August 8, 2008

Only in America

Idag på förmiddagen var jag på Pilates. 30 minuter in i klassen kommer en kvinna in i lokalen, går fram till instruktören och börjar prata. Hon tar ingen hänsyn till att vi är 25 personer i salen som är mitt i våra pilatesövningar. Jag tror att hon har missuppfattat tiden och börjar ifrågasätta om det verkligen stämmer att klassen börjar 9.30 och inte 10.00. Hon diskuterar därefter med instruktören om hon kan hoppa in i klassen ändå. Efter ett par minuter går hon ut igen och klassen kan fortsätta.

Inte bara jag reagerade, så det kanske inte var ett typiskt amerikanskt beteende. Men det skulle aldrig hända i Sverige.

3 comments:

Anonymous said...

VAD ÄR PILATES???
En som aldrig frågat förr

Kina Paulsson said...

Pilates är en träningsform som jag inte riktigt vågar mig på att beskriva. Då kommer någon annan som vet bättre att rätta mig. Påminner lite om yoga. Mycket styrka och stretch. Inget spring.

Anonymous said...

Ha ha ha ha.. Ja du Kina, det låter verkligen som US of A. Jag har inte tränat i NY, men i LA och mött sådana damer där. Ho ho. Inte bara skratt förlänger livet tror jag, även förvåning! Tove