Sunday, August 31, 2008

Icon och The Odeon

iconparking.com är en fantastisk webbsida där man kan boka parkeringsplatser i NYC. Jag trodde aldrig att jag skulle få för mig att ta bilen in till Manhattan, när vi har tåget som tar 35 minuter till Grand Central Station. Men det är väldigt smidigt och faktiskt billigare. För bara 12 dollar bokade jag igår en parkeringsplats på 32:a gatan (precis vid Park Avenue). Resan tog 55 minuter från dörr till dörr, varav 20 minuter på 34:e gatan. En tågresa för mig och barnen kostar tur och retur 33 dollar. 

Efter att ha utforskat ett gäng ungdomsbutiker, strosat genom Soho, promenerat alldeles för långt in i Chinatown och precis klarat oss från att hamna på ett expresståg till Brooklyn avslutade vi kvällen på en gammal klassisk restaurang i Tribeca, The Odeon. Magnus hade tillbringat dagen på egen hand tillsammans med en gammal arbetskamrat på besök i stan, men anslöt till middagen. The Odeon har legat på samma adress i snart 30 år och är väl värt ett besök när man är i stan.

2 comments:

dearhunter said...

Hej familjen Pålsson det är roligt att se att ni etablerat er redan och att det som synes verkar vara bra men man skriver ju inte om det som inte fungerar. Tråkigt det där med hair teatern, Jag blir lite avundsjuk på er då usa är ett av mina favoritland att jobba i hoppas det fungerar för er alla med skolor arbete housewife etc . Isabelle åkte till Belgien i fredags för att arbeta på salustall för håstar, vi alla hälsar till er från Malung O Enköping Kramar Från Hans ( Dearhunter)

Kina Paulsson said...

Oj vad mycket det var som inte fungerade i början, men nu har vi det ganska bra. Hoppas att ni kommer och hälsar på snart. Kram Kina