Wednesday, November 18, 2015

Uppdatering

Efter en veckas uppehåll finns naturligtvis massor att berätta om, men jag börjar med det viktigaste - min födelsedag.

Jag väcks klockan sex på morgonen av Maken och Lilla O som sjunger vid min säng. Precis när tonerna av Ja må hon leva klingar ut, hoppar de två stora barnen in i sovrummet - taada - och jag skriker rakt ut. Helt oförberedd är jag på denna överraskning och den första tanke som far genom huvudet är hur de har kunnat komma hit klockan sex på morgonen.

Det visar sig att de har sovit hos en kompis till Stora Lilla F i grannstaden Tarrytown och tagit taxi hem till oss på morgonen. Vi är inte så bra på överraskningar i vår familj, vilket gjorde det hela ännu mer överraskande. Alla har verkligen lyckats hålla masken under de senaste veckorna.

Hela dagen går i födelsedagens tecken och jag njuter varje sekund över att bli uppassad. Lunch intar vi i Piermont (utan Lilla O som är i skolan) och middag på Blue Ribbon Brasserie i Soho med hela familjen samlad. En helt perfekt 50-årsdag på alla sätt.


No comments: