Thursday, November 5, 2015

Snart 50

Nästa vecka fyller jag 50 år, vilket nog är det jämnaste man kan fylla. Min plan var att jag skulle vara i lysande form på min 50-årsdag och det började ganska bra. För precis en månad sedan sprang jag åtta kilometer och mådde bra hela tiden. Sedan dess har det bara gått utför.

Förutom mina allmänna knä- och fotkrämpor har jag dessutom haft en förkylning i snart tre veckor som totalt har förhindrat mig från att motionera. Senaste gången jag sprang var den 15 oktober och mitt mål att springa en mil innan min födelsedag känns lika avlägset som min 20-årsdag. Enda trösten  är att knän och fötter känns ganska återhämtade.

Som grädde på moset har vi hela huset fullt av Halloweengodis. Hur mycket jag än bestämmer mig för att inte äta något, slinker det ändå ner en liten bit då och då. Min dröm om att vara den absolut bästa versionen av mig själv den 12 november har alltså reducerats till att jag kommer att vara den mest sanna versionen.

Och varför inte, ibland kanske det räcker? Dessa underbara visdomsord fick jag från en bekant i går:

"The beauty of 50 is the advantage of age/wisdom and still you do have youthful energy.  It's a great combo...  For a woman, I think our 50's are the best years of our lives."

Helt plötsligt kändes det lite bättre inför nästa vecka.

2 comments:

Unknown said...

Testa att springa en mil! Klarade du 8 km för ett tag sedan så har du vilat dig i form för milen nu. Funkar det inte så kan du ju gå slutet? Jag är helt säker på att du kan. / Johanna, som "sprungit" en mil hela 3 ggr i livet. Den senaste på ren vilja för en månad sen (efter att inte ha sprungit alls på hela sommaren)

Kina Paulsson said...

Du har helt rätt Johanna. Tyvärr hostar jag fortfarande riktigt illa. Men snart så.