Thursday, November 19, 2015

Tillbaka i arbetslivet

Min tid som hemmafru på heltid är nu över. Sedan ett par veckor tillbaka arbetar jag halvtid som Finance Manager på Hyper Island US. Kontoret ligger i Soho vilket innebär mer än en timme till jobbet. Å andra sidan kan jag jobba hemifrån också, vilket jag kommer göra cirka en tredjedel av tiden. 

Just nu sitter jag på 7:47-tåget in till stan för att ha möte kl 9. Eftersom maken är i Sverige får Lilla O klara sig själv både till och från skolan i dag. Det hade inte varit några problem alls om det inte hade varit för hennes gigantiska packning. Varje dag släpar hon cirka tio kilo fram och tillbaka till skolan. Hennes ryggsäck är dessutom lite för liten så hon får inte plats med allt.

Eftersom vi tenderar att bli lite senare de morgnar maken inte är hemma fick jag lite bråttom på slutet och kunde inte hjälpa henne, utan var tvungen att rusa iväg. När jag väl sitter på tåget och tänker skicka ett sms för att höra hur det har gått, upptäcker jag att jag har glömt min mobil hemma.


Allt jag kan göra på min mobil kan jag göra på min dator, förutom att jag behöver tillgång till wifi. Min dag kommer nog därför att gå bra ändå (när jag väl är på kontoret), men just nu är jag totalt frikopplad från resten av världen och det känns lite läskigt. 

No comments: