Monday, August 24, 2015

New York Hall of Science

Som ett avbrott i vårt ständiga uppackande klämmer vi in ett besök på New York Hall of Science på lördagen. Hall of Science ligger i Queens och motsvarar ungefär Tom Tit eller Universeum. Vi anländer strax före elva på lördagen och det är i stort sett folktomt. Jag antar att det beror på att det ligger lite avsides. Det är inget ställe för Manhattanturister.

Naturvetenskap har aldrig varit min bästa gren och inget jag har haft någon passion för. Just därför passar det här stället mig så bra. De vänder sig inte bara till redan frälsta utan till alla. Främst barn och ungdomar kanske ska tilläggas. Utställningen är lätt att ta till sig, varierad och mycket interaktiv.

Jag känner igen ganska mycket från förra gången vi var där vilket är sex år sedan. Det indikerar att man kanske skulle tröttna efter några gånger, men så pass mycket finns det att göra att vi kan återkomma ett par gånger till utan att ha tråkigt.

Efter besöket åker vi till Astoria, en stadsdel i Queens, för att äta lunch. Jag är positivt överraskad över hur charmigt levande det är. Min förutfattade mening om Queens är att det är rätt trist. Något som visade sig vara helt fel.


No comments: