Wednesday, August 12, 2015

Dobbs Ferry igen

Sex år senare är vi tillbaka i Dobbs Ferry igen. Den här gången planerar vi att stanna i tre år, men den som lever får se. Egentligen vet jag inte om jag ska skriva blogg den här gången. Jag vet inte ens om jag kommer ihåg hur man skriver. Men jag börjar så får vi se hur det blir.

Vi har varit på plats i elva dagar och på den tiden har vi - skaffat mobil-, TV-, telefon- och internetabonnemang, öppnat bankkonton, köpt två bilar, handlat på IKEA, packat upp ett hem (ännu inte klart), nästan skrivit in Lilla O i skolan (ett moment kvarstår) och skaffat lånekort. Till detta kommer allt som krånglar och måste göras om. Dessutom jag sprungit totalt 3,3 mil. Så fick jag det sagt också.

Jag borde också berätta om katterna. Vi checkade in dem på Arlanda i en jättebur med mat, vatten och låda, båda i samma bur. Lite läskigt var det på planet att inte veta om de hade det bra. Om de kunde slappna av någon gång under de nio timmarna, eller om de stirrade omkring hela tiden. Väl framme var det bara att hämta ut dem i specialbagaget. De såg lite omtumlade ut och jamade oavbrutet när vi drog dem i sin stora låda (med hjul) genom terminalen. I tullen frågade de om vi hade någon mat med oss och sedan fick vi gå vidare. Så svårt var det att ta med två katter till Dobbs Ferry.


3 comments:

Anonymous said...

Jag tror faktiskt att det är lag på att man bloggar om man flyttar till andra sidan atlanten! Trist att vi inte hann ses innan flytten, men jag och S får väl göra oss ett ärende till NYC inom de närmsta åren :) Kram Johanna

Ps du kommer ihåg hur man skriver

Kina Paulsson said...

Det är bra, Johanna! Jag behöver lite uppmuntran, känner mig rostig. Men jag lovar att försöka, Håll ut även om början blir ite trög. Det blir nog bättre efter ett tag. / Kram

Håkan B said...

Bra att det gick bra med katterna. Våra brukar inte gilla resan till Gotland men när de väll är där är två nöjda och en arg minst i 24 timmar. Timbro tycker att det är helt onödigt att lämna hemma får se vad han tycker om livet denna höst, när vi flyttar till Solna.