Friday, August 5, 2016

Dobbs Ferry Public Library

Dobbs Ferry har, liksom alla våra grannstäder, eget litet bibliotek. Helt eget är det dock inte, eftersom alla bibliotek i hela Westchester samarbetar om jag inte har missuppfattat saken. Jag vet i alla fall att om jag inte hittar vad jag söker i Dobbs Ferry, kan jag åka till våra närmaste grannstäder. 
Jag har alltid varit dålig på att låna på biblioteket till mig själv. Barnen har jag försett med biblioteksböcker kontinuerligt, särskilt när de var små. Men själv har jag istället köpt pocketböcker när jag vill läsa. 

Nu är jag dock inne i en intensiv läsperiod och det känns nästan fånigt att köpa böcker när vi har ett fantastiskt utbud runt hörnet, helt gratis. Därför har jag idag, för första gången på väldigt länge, lånat böcker till mig själv. Jag använder kontinuerligt Goodreads för att samla på mig böcker jag vill läsa, så det var bara att plocka fram appen och metodiskt matcha mina önskemål med bibliotekets utbud. 

Crow Lake av Mary Lawson och True Colors av Kristin Hannah blev det idag och om jag inte har läst ut dem till den 26 augusti kan jag förlänga via hemsidan precis som i Sverige. Ibland hänger man med även här i Dobbs Ferry.



No comments: