Thursday, February 11, 2016

Våra knasiga katter

Jag har aldrig haft en katt eller hund i mitt hem tidigare och vet inte alls vad som är normalt eller inte.  Men jag måste bara säga att våra siameser kan inte vara normala katter.

Nu är båda snart två år gamla och borde ha hittat varsitt område i huset att ockupera. Men så är det inte alls. Liksom förälskade tonåringar ligger de tätt omslingrade för det mesta och det går inte att urskilja var den ena slutar och den andra börjar.

Pamina som är äldst men minst står varje morgon utanför Lilla O:s stängda badrumsdörr och jamar för att få komma in. Hon älskar sin matte över allt annat och avskyr att bli utestängd. Kan inte vara normalt beteende för en katt. Men kanske för en siames.

Sarastro, den yngre men större, är som en opålitlig hundvalp. Äter han inte upp tulpanerna, lägger han beslag på disktrasan för att gömma den i Lilla O:s säng. Kan inte heller vara normalt.

Men som sagt, vad vet jag om katter?






2 comments:

Unknown said...

Katter är nog helt enkelt knasiga och sina egna individer 😃 Vår katt går på allt ätbart (och till viss del inte ätbart). En av höjdpunkterna var nog när hon stal av barnens godis. Jag lovar att Skittles fastnar fint i hennes tänder 😼 Kram Lena

Kina Paulsson said...

Du har nog rätt, katter är helt enkelt knasiga. Skittles i tänderna på katten verkar vara en utmaning :)