Saturday, February 6, 2016

The Cookery och märgben

I vår stad med cirka 10 000 invånare har vi fler restauranger än jag kan räkna till. Här finns allt man kan önska förutom kedjor då dessa är bannlysta i detta pärlband av "rivertowns". I går när det var fredag tyckte vi att det var dags att unna oss något extra gott. Då går vi till The Cookery.

Lilla O har längtat efter deras dagsfärska, hemmagjorda mozzarella sedan hon var där i september. En annan specialitet är märgben. Här serveras det i en pastarätt som inte ens jag kan motstå, fast jag annars brukar undvika pasta. På systerrestaurangen The Parlor serveras märgben på pizza, vilket också är helt oemotståndligt.

Om man inte har vågat sig på märgben än och befinner sig i London, kan jag varmt rekommendera St John och prova deras Roast Bone Marrow & Parsley Salad till förrätt. Det är helt oförglömligt gott. Om man inte har vägarna förbi London kan man i Stockholm gå till AG eller The Crooked leg som är förvånande bra.

Jag kan lova, har man en gång vågat prova, kommer man garanterat att göra det igen.

No comments: