Sunday, July 29, 2012

Umbrien

Vi har varit på semester i Italien i tio dagar och jag har återigen misskött mitt skrivande. Jag kan skylla på många saker. Dåliga internetuppkopplingar, soliga stränder, lata dagar, svettiga bilturer för att nämna några.

En kort summering är att vi i en vecka var 13 personer i ett stort italienskt hus, med en vidunderlig utsikt, egen pool och egen kock (kvällstid). Vädret var förvånansvärt varierande, några dagar sol och några dagar regn. Att vi förra året hade regnväder på Mallorca trodde jag var ett exceptionellt undantag. När vi i år återigen drabbades av kyla (nåja, 22 grader var det nog) och regn, var det som ett skämt.

Utav de 13 svarade vår familj för sex personer. Det är ganska magstart kan man tycka, men å andra sidan var det nog sista gången det händer. Nu dröjer det nog några år innan alla i familjen åker på semester tillsammans igen. Åtminstone enligt Stora Lilla F. Jag tror inte att det beror på att hon var missnöjd med veckan. Hon tycker nog bara att hon är stor nog att roa sig på egen hand.

Med risk för att bli kladdig i språket måste jag ändå säga att jag är otroligt tacksam för att ha vänner som jag kan åka på så här underbara semestrar med och att våra vuxna (nästan) barn vill följa med oss och våra vänner.

No comments: