Thursday, July 12, 2012

Junie B

Nästa vecka åker vi till Italien i tio dagar och förra veckan kunde jag inte inte hålla mig längre. Jag frågade min man hur han och Lilla O hade tänkt lösa hamsterfrågan när vi är bortresta. Hamstern är deras och jag har från början avsagt mig allt ansvar. Att jag överhuvudtaget frågar visar att jag ändå tar visst ansvar.

Semesterförvaring hade de inte tänkt på och helt plötsligt hade vi ett problem att lösa. Som mamma kan man aldrig fullt ut undvika ansvar, det landar i knät till slut i alla fall. Efter att ha inventerat vårt lilla förråd av hamstervakter och konstaterat att sista veckan i juli inte är en vecka man vill vara hemma och ta hand om en dvärghamster, fanns bara ett alternativ kvar - Farmor.

Eftersom Farmor bor 60 mil bort blir det en del logistik för att få både ner och upp vår lilla Junie B. Nu har vi löst logistiken med hjälp av två nya burar, en att vara i hos Farmor och en att transporteras upp i eftersom bilen inte rymmer en stor bur på uppvägen. Hur mycket kalaset kostade har jag inte frågat. Säkerligen kostade det mer än tre gånger så mycket som en ny hamster skulle kosta. Nu får vi bara hoppas att hon överlever resan.

2 comments:

Anonymous said...

Kina! Jag uppskattar din blogg så mycket! Skrattar ofta för jag kan se dina ansiktsuttryck framför mig!
Trevlig Italienresa!! Kram Annette

Kina Paulsson said...

Tack kära Annette! Det är så roligt att du fortfarande orkar följa mina små, ibland alltför sporadiska, inlägg. Kram!