Sunday, April 8, 2012

Påskdag

Efter en intensiv Påskafton har vi haft en desto lugnare Påskdag. Trots att jag vet att man ibland behöver ta det lugnt, känns det nästan opassande att inte hitta på något hela tiden. Detta löste vi genom att sortera pennor, papper och annat smått och gott på Lilla O:s skrivbord. Vi tycker båda att det är så tråkigt att vi inte kan göra klart allt på en gång. Ibland måste vi ta en paus och göra något annat.

På kvällen var jag tillsammans med båda mina döttrar på bio och såg Hotel Marigold. En riktigt feel-good film som självklart passade mig bättre än döttrarna, speciellt den yngsta av dem. Min stora dotter har en komplex personlighet som rymmer såväl nördig fantasy som intellektuell romantik. Även den yngre är emellertid bred i sin filmsmak. Efter alla filmer hon har fått utstå tillsammans med sina obarmhärtiga föräldrar har hon till slut gett upp. Lika bra att gilla läget, helt enkelt.

Nu har jag avslutat kvällen i soffan med det sista påskgodiset och jag lovar härmed, dyrt och heligt, att det inte blir något mer godis på länge. Nu är det dags att återgå till mitt normala liv med någorlunda sund livsföring.



No comments: