Wednesday, January 11, 2012

Nytt år

Den elfte dagen tar jag mig äntligen samman och skriver ett inlägg. Nu ska det bli nya tag.

Det största som har hänt sedan sist är att Stora Lilla F har flyttat hemifrån. Hon har gjort det successivt i små steg, vilket har medfört att vi har kunnat vänja oss långsamt. Efter tre månader i Laos tog det inte många dagar innan hon nappade på sin farmors erbjudande att få hyra en lägenhet här i stan. Lägenheten är möblerad fullt ut så det var bara att packa en resväska och traska över.

Lite konstigt är det, men mest är det nog konstigt för henne själv. Vi har vant oss vid att hon kommer och går lite när som, men själv har hon alltid haft folk omkring sig. Fördelen är att lägenheten endast ligger femton minuters promenad från vår. Jag hoppas att min stora lilla dotter väljer att komma hem och hälsa på oss betydligt oftare än vad jag gjorde.

No comments: