Monday, January 23, 2012

Minisemester

De senaste fem månaderna har jag gjort cirka åtta resor till London. Ibland har det varit en resa bara över dagen men oftare har jag stannat åtminstone en natt.
Var eviga resa ter sig på samma sätt. Tunnelbana till Oxford Circus och därifrån promenad till kontoret jag besöker alternativt hotellet som befinner sig i samma område. Promenaden mellan kontoret och hotellet tar mindre än tio minuter och det är detta område jag utforskar. Knappt utforskar, ska jag nog lägga till. Det blir sällan tid över till några spännande upptåg.
Nu har det äntligen blivit ändring på den saken. I lördags anlände jag tillsammans med maken och Lilla O hit till London och nu har det utforskats minsann.  Bland godbitarna kan nämnas Marylebone Highstreet, E&O i Notting Hill, Lion King och Upper street i Islington. Dessutom hann vi med en runda på både Harvey Nichols och Harrods.
Till den som ännu inte provat Londons busstrafik kan den varmt rekommenderas. Istället för att lägga nästan fem minuter på att bege sig ner i underjorden, kan man var som helst hitta en lämplig buss. Samma dagkort gäller som i tunnelbanan. Dessutom får man sightseeing på köpet.

Det var med sorg i hjärtat jag i morse lämnade min lilla familj för att bege mig till jobbet när de hade ytterligare en ledig dag i denna metropol.

No comments: