Sunday, January 15, 2012

Carmen

Ibland måste man chansa och våga lita på turen. De gånger chansningar går hem är det oftast desto roligare.

Den 11 januari hade vi sedan länge planerat att gå på ett evenemang på Operan och se Carmen. Efter ett tag insåg jag att detta evenemang krockade med en av mina otaliga resor till London. I stället för att ge bort min biljett till föreställningen väljer jag att åka hem tidigare från London än planerat. Ibland måste man välja livet framför jobbet, så är det bara.

För att göra min onsdag i London åtminstone lite meningsfull kunde jag inte åka tidigare än 14.10-flyget från Heathrow. Det landar 17.40 på Arlanda och om allt går som det ska bör det gå att hinna till Operan 18.30 då evenemanget började. I alla fall innan klockan 19 med andan i halsen.

Behöver jag säga att allt flöt helt perfekt? Planet landade i tid, Arlanda Express gick som det skulle (gör det allt som oftast bör tilläggas) och taxin från Centralen tog fem minuter till Operan. Prick 18.30 klev jag ur bilen på Gustav Adolfs Torg.

No comments: