Thursday, January 12, 2012

Sammanträffande

Onsdagen den 4 januari landar jag på London City Airport 9.00 på morgonen, helt enligt tidtabellen. Kön genom passkontrollen är kort och väntan på tåget till Bank likaså. Vid Bank byter jag till Central line mot Tottenham Court Road. På tunnelbanan studerar jag länge en kvinna bredvid mig. Hon har långt, blonderat hår som faller i stora lockar ner över axlarna. Hennes kappa ser ut att vara sammansatt av en kostym men är riktig snygg trots sin excentricitet.

Tisdagen den 10 januari är det dags igen. Samma flyg och samma resa in mot London. Den här gången är kön genom passkontrollen betydligt längre men väntan på tåget till Bank kort. Så fort jag kliver på tunnelbanan ser jag henne igen. Kvinnan med de blonda lockarna. Återigen befinner hon sig endast ett par meter i från mig helt ovetande om min förundran.

Hur sannolikt är det att man i London lyckas åka med samma tunnelbana, i samma vagn, i samma del av vagnen två tillfällen med endast några dagar emellan? Tack och lov för excentriska människor som uppmärksammar oss på dessa fantastiska sammanträffanden.

2 comments:

Anonymous said...

Nu hoppas jag du skriver minst tre ggr i veckan��

Kina Paulsson said...

Det låter som ett bra mål, samma mål som för tandtråden...