Tuesday, January 24, 2012

Five Fingers

I höstas läste jag på inrådan av min man boken Born to run. Boken handlar om barfotalöpning och trots att jag inte är en person som springer blev jag riktigt fångad. Många månader senare har jag införskaffat det så paradoxala som ett par barfotaskor, ett par så kallade Five Fingers.

Efter en liten ofrivillig omväg hittade jag den skoaffär jag var på jakt efter på Piccadilly och där slog jag till. Jag har till och med hunnit med att prova mitt nyförvärv på hotellets gym. Först tänkte jag bara provgå dem lätt på löpbandet, men efter ett tag började jag jogga och sedan hade jag svårt att sluta. Helt allvarligt var det precis så. Eftersom jag har lärt mig att man ska ta det försiktigt i början med sina otränade fötter tvingade jag mig att sluta springa efter drygt tio minuter.

I morgon bitti är det dags igen och det ska bli spännande att se om min lilla löptur bara var nyhetens behag eller om det här kan bli något för mig.

No comments: