Tuesday, December 6, 2011

Söndag eftermiddag

Vi har ett stort projekt i vårt hem som vi ännu inte påbörjat. Detta projekt medför att det rum vi avser att kalla bibliotek men också är Stora Lilla F:s rum då hon är hemma, aldrig blir färdigt. Nu har vi istället ett enormt förråd med ett kvadratmeterpris som inte bör nämnas i offentliga sammanhang.

Mitt förslag på eftermiddagsaktivitet på söndagen var att börja ta itu med åtminstone ett par av kartongerna i detta förråd. Eftersom större delen av kartongerna tillhör någon annan än mig, är det svårt för mig att ensam attackera dem. Min rastlöse man ville hellre julförbereda genom att reka på NK.

Jag må vara plikttrogen och ambitiös men inte kan jag stå emot ett besök på NK en söndagseftermiddag, den tid på veckan som faktiskt gör sig allra bäst för ett besök. I alla fall om man måste jobba på vardagarna.

Sagt och gjort, ingen större nytta blev det här hemma. Istället blev det en ny kaffekvarn (den gamla har jag lyckats köra sönder med hjälp av fel strömstyrka) och ett glas vin på nya hotellet Grand Central på vägen hem. Hur trevligt som helst en mörk söndag i juletid.

1 comment:

Anonymous said...

låter härligt tycker jag! Kram