Sunday, December 18, 2011

Glamorös helg

Lika trist som den här söndagen har varit hittills, lika roliga och glamorösa var såväl fredagen som lördagen. Som summering av helgen kan jag därmed inte annat än konstatera att den ändå slutar på plus.

Helgen började med att vi hade jullunch med jobbet. En lunch som började tidig eftermiddag och slutade tidig kväll. För min del hann jag precis lagom hem för att byta om till nästa tillställning på Operaterassen. Där bjöds som vanligt på god mat och underhållning. Jag fick även tillfälle att ta en svängom på dansgolvet. Det sker så sällan nu för tiden att jag börjar bli rätt dålig på det. Jag som var ganska dansant en gång i tiden.

Lördag kväll hann vi med julklappsinköp, julavslutning på gymnastiken och kalas för den yngsta innan det var dags att återigen svida om till något elegantare. På Operan var det premiär på Flickan från Västern och vi skulle vara där. Inte bara vi var där utan även P2, diverse kändisar och inte minst flera bekanta. En mycket trevlig kväll således och en underbar föreställning.

No comments: