Thursday, December 15, 2011

Skansen igen

Precis som jag hade skrivit på min lista var vi på Skansen i söndags. Lilla O och jag älskar Skansen, särskilt alla gamla hus. Den här gången var även mannen med och då blir det inte riktigt samma sak. Det går inte att strosa och låta saker ta tid. Allt ska klaras av snabbt och effektivt. Dessutom var det alldeles för mycket folk, trots att vi var där när de öppnade. Hur det var några timmar senare vill jag inte ens tänka på.

Med oss hem fick vi i alla fall tre olika sorters sylt, julte, kanel och glöggkryddor. Tyvärr blev det inte någon fika på Djurgården. Först försökte vi med Petissan, men där finns knappt några platser vintertid och även hos systrarna Voltair var det fullt.

Nu har jag i alla fall köpt årskort så att Lilla O och jag kan bege oss dit när andan faller på. Mars och april brukar vara bra Skansenmånader. Inte så mycket folk, men lika mycket aktivitet både bland djuren och i stugorna.

No comments: