Saturday, October 1, 2011

Slö fredag

Efter en synnerligen hektisk arbetsvecka bestämmer jag mig för att checka ut lite tidigare än vanligt på fredagen. Det börjar med att Lilla O har uppvisning i sin skola klockan 13 på eftermiddagen. Eftersom jag har missat varje tillfälle att ta del av skönsång med mera sedan hon började i sin nya skola i våras, är det min tur nu.

Efter uppvisningen får jag lämna skolan på egen hand. Fritids har disco och därefter är det dags för första översovningen hos en ny klasskamrat, så Lilla O har helt egna planer för fredagskvällen. Med inte bara barnen borta utan även mannen, har jag framför mig en helt egen eftermiddag och kväll.

Eftermiddagen spenderar jag på favoritfiket med en hög affärstidningar. Sånt som jag bör läsa, men alltför sällan tar mig för. Precis när eftermiddagen går över till kväll hinner jag med ett danspass på gymet och spenderar resten av kvällen i soffan med en film.

Trots att jag somnar sent på kvällen och sover oroligt är jag mer utvilad än på länge när jag vaknar på lördagsmorgonen.

1 comment:

Anna said...

Lät som en dröm! Men jag förstår att det är konstigt att vara hemma helt solo också! Kram