Thursday, October 27, 2011

Shopping

Efter att ha levt i total shoppingtorka under en mycket lång tid har det nu slagit slint totalt. Den senaste veckan har jag köpt en sanslös dyr vinterjacka, ett par betydligt billigare skor (i London annars hade de nog varit lite dyrare), en Camilla Thulin-klänning och ett par byxor. Räkningen för dessa inköp är så hög att jag gör bäst i att inte redovisa den för min man, även om han inte har något med summan att göra.

Varför detta händer just här och nu vet jag inte. Kanske var det den nya jackan som var katalysatorn? När man väl har vridit på kranen kan den lika gärna stå och rinna en stund. Eller är det insikten att jag inte har haft ett varje-dag-jobb på tre år som gör att jag tycker att jag måste förnya min garderob lite nu när jag har det. Ett varje-dag-jobb alltså och pengarna som följer med i ärlighetens namn.

Nu är det i alla fall dags att skruva till kranen ett tag och hoppas på att vi får en riktigt kall vinter. Jag är förberedd.

No comments: