Monday, October 10, 2011

London

För andra gången på två veckor befinner jag mig i London. Sist åkte jag hit på morgonen och hem samma eftermiddag. Den här gången stannar jag åtminstone över natten. Förutom vägen till och från flygplatsen har jag inte sett mer än cirka fyra kvarter av denna gigantiska stad vid något av dessa tillfällen.

Jag vet inte riktigt var i London jag befinner mig. Så mycket vet jag att närmaste tunnebanestation är Tottenham Court Road, men eftersom jag inte har varit i London på fem år har jag helt glömt bort var i förhållande allt annat det ligger.

På grund av att vi har suttit i möten konstant i dag och kommer göra detsamma i morgon, kommer jag inte att kunna krydda min London-trip med så mycket som en tepåse från Fortnum & Mason ännu mindre ett par nya skor.

Innan jag somnar ska jag passa på att googla adressen så att jag åtminstone får ett hum om var jag befinner mig.

No comments: