Sunday, October 9, 2011

Götgatan

Efter lite trixande har Lilla O fått plats i en ny gymnastikklubb. Sollentunagymnasterna är en fantastiskt bra klubb, men vi har inte flyttat till stan för att köra ut till Sollentuna tre dagar i veckan. Eftersom Lilla O är en mycket hängiven och duktig gymnast vore det tråkigt om hon blev klubblös. Men nu är den saken löst på allra bästa sätt.

På grund av gymnastikträningen är jag numera fast vid Slussen i 1,5 timme på onsdagskvällarna, åtminstone de gånger det är min tur att lämna. Slussen är lite för långt bort och 1,5 är lite för kort för att det ska vara värt att åka hem. Mitt mål har istället varit att hitta ett trevligt fik där jag kan sitta med min laptop och en cappuccino för att göra lite nytta.

Hur svårt kan det vara kan man tänka? Götgatan vimlar ju av trevliga små fik. Helt sant, men den vimlar ännu mer av fikasugna 20-åringar. Min plan var att sitta i lugn och ro, inte att vara inklämd mellan massa lattesippande ungdomar som har hela kvällen på sig att avverka kärleksaffärer, resor, facebook och senaste utekvällen.

Nu har jag provat både Café Fåtöljen och Tully's Café och båda lyckas samla alldeles för mycket folk för min smak. Jag inser att jag får söka mig till bakgatorna i stället. Förslag någon?

3 comments:

Anonymous said...

Halloj!
Ja, faktiskt - prova "Bagel Street" på Västgötagatan 23 (nära Medis). Fritt WeFi och goda bagels. Hör av dig någon onsdag - jag jobbar ju nära. Kram Å

Kina said...

Tack för tipset, jag testar det nästa gång och meddelar dig när det blir!
Kram

Filippa said...

Prova http://www.cafekartan.se/

Den finns som app till Iphone. Den känner av vart du är och visar cafeer+recesnioner i närheten av dig. Kram