Thursday, September 15, 2011

Skärpning

Just nu reser jag en del, men ännu mer sitter jag i möten. Därefter tar jag min cykel och trampar så att jag blir högröd och svettig i ansiktet för att hinna hem till min söta och rara familj.

Min lässtund på kvällen har övergått till knappande på datorn för att hinna med allting som inte gjordes under dagen, eftersom den tillbringades på möten. På morgonen färdigställer jag det sista vid frukostbordet inför dagens arbete.

Det duger inte, nu är det dags för skärpning. Vem är jag om jag inte läser tidningen på morgonen? Om jag inte läser kvällens sidor i Blonde av Joyce Carol Oates för att sedan lyssna på Bokcirkeln om samma bok? Dessutom behöver jag skriva mina inlägg på bloggen. De hjälper mig att se världen mer klarsynt och vaket.

I morgon är det fredag och jag tänker läsa tidningen till frukost och ta helg redan klockan fyra på eftermiddagen. På kvällen ska jag se en film i sängen med min man samtidigt som Lilla O snusar brevid. Dags för mig att återta kontrollen.

1 comment:

Unknown said...

Bra där Kina! Skönt att du är tillbaka på bloggen, jag har saknat dig! Kram