Monday, September 26, 2011

Hysterisk lördag

Lördagen började tidigt med att maken förberedde sig inför sin vecka i USA. När jag kvart över åtta körde ner honom till Arlanda Express hade vi redan varit vakna och aktiva i ett par timmar.

Därefter var det dags att ta tag i nästa aktivitet och klockan nio åkte jag och Lilla O till Vanadisberget för att slänga skräp innan vi for vidare till Lilla O:s gymnastik i Enskedehallen. Gymnastikträningen gav mig 1,5 timme till mat- och vinshopping inför kvällens middag. Jag hann precis med Slakthusområdets Systembolag innan det var dags för föräldrarmötet på gymnastiken.

Valet av gymnastikdräkt på föräladrarmötet tog lite längre tid än planerat och väl hemma fick Olivia snabbduscha på egen hand medan jag förberedde en varmkorv. I sista minuten kom jag ihåg att slå in paketet till dagens kalas. En kvart efter utsatt tid ringde vi på dörren till kalaset och vi kunde båda pusta ut en stund.

För egen del pustade jag ut på Brunkebergs Bageri med en stor kaffe och smörgås innan det var dags att börja förberedda middagen. Som tur var var alla lite försenade och jag hann med de mesta av de förberedelser jag hade planerat.

Till middag hade vi alla mina systrar - tre - med familjer. Eftersom tre av oss systrar har nio barn tillsammans blir det ganska många vid bordet då alla är samlade. Min yngsta syster är bara 27 och väntar nog några år till med att skaffa barn. "Tack vare" att vi var två man kort (min och yngsta systerns) fick vi i alla fall plats alla 15 vid bordet.

En hysterisk dag som kröntes av en mycket trevlig middag med många nära och kära.

No comments: