Sunday, January 31, 2016

Irvington Rocks

Hela veckan har fokuserats på Lilla O's medverkan i lördagens event Irvington Rocks. Dansskolan bidrar med tre nummer i föreställningen och Lilla O deltar i ett av dem. Irvington är en av Dobbs Ferry:s närmaste grannar, en än mer välbärgad stad än vår egen.

Självklart har vi som föräldrar köpt biljetter till föreställningen och hamnar på så sätt mitt i grannstadens kärna, tillsammans med borgmästare, polismästare och andra i Irvington viktiga personer. Det är Irvington Diversity Foundation som har ordnat showen och fokus är acceptans och mångfald.

I showen som främst kan beskrivas som en lokal amatörtävling, framstår Lilla O:s dansskola som ett riktigt professionellt inslag och som mamma kan jag inte säga annat än att min dotter lyser på scenen. Jag inser dock att min blick är aningen färgad.

Kvällen avslutas med att salong och scen fylls av trummor och dans, framförda av The Marching Cobras. Denna trum- och dansgrupp består enbart av afrikansk-amerikanska barn, många med socioekonomiska problem. Den energi deras nummer utstrålar får resten av showen att blekna i nivå med publikens hudfärg och aldrig har bristen på diversity i Irvington framstått tydligare.

No comments: