Monday, November 28, 2011

Skridskor på vatten

Bara för att mannen hade köpt nya skridskor på lördagen skulle vi inleda söndagen med skridskoåkning i Vasaparken. Att det var tio plusgrader, regn och blåst ute stoppade inte familjen Paulsson. Har man en plan ska man hålla sig till den oavsett vad.

Det centimetertjocka lagret av vatten på isen och de gröna resterna av konstgräs som stack fram här och där satte däremot stopp för mig. Jag såg framför mig hur jag skulle halka omkull på mina oslipade skridskor och hamna i en gigantisk vattensamling.

Två i familjen hindrades dock inte av vattenmassorna utan slirade omkring i pölarna. Lilla O hade fått instruktionen att snabbt komma på fötterna igen om hon skulle ramla, vilket hon ofta gör. Aldrig har någon farit upp så snabbt de gånger hon ramlade. Det var som om hon hade skumgummi på rumpan.

No comments: