Tuesday, November 22, 2011

Avtackning

En osannolik epok har gått i graven, om inte med pompa och ståt så åtminstone med ett par glas champagne. Efter sex händelserika år har min karriär som delägare i den fantastiska travhästen Hästen fått ett stillsamt slut. Jag kan inte säga att jag har blivit rik på kuppen, men jag har i alla fall inte blivit fattigare, vilket i hästägarsammanhang är mycket ovanligt.

Efter flera lyckosamma år i Frankrike får vår häst nu pensionera sig på en sandstrand i Normandie. Inte är så tokig sista anhalt för en häst. Jag skulle nog kunna tänka mig alternativet jag med, den dag det är dags.

Som avslutning på en tid av spännande upp- och nedgångar hade den brokigaste av samlingar en sista gemensam middag förra veckan på en restaurang med det passande namnet Volt. Det var inte utan vemod vi skålade en sista gång för vår springare som har tillfört en extra krydda till vår tillvaro.

Hoppas att du får skrota länge bland sanddynorna, vår kära lilla häst.

No comments: