Monday, June 13, 2016

Soho shopping

Mannen i familjen är bortrest över helgen och Lilla O ska få sin önskan uppfylld om en shoppingdag tillsammans med en kompis. Eftersom jag ska följa med som förkläde har jag bestämt att shoppingen ska ske i Soho, inte i någon galleria och inte i Midtown. På Broadway i Soho finns allt man kan önska sig i shoppingväg som 13-åring och miljön är lite roligare för mig än en trist galleria.

Strax efter lunch på söndagen plockar vi upp Lilla O:s kompis och beger oss med bilen in till NYC. Att välja en söndag för vår utflykt istället för lördag visar sig vara ett lyckokast. Trafiken flyter på nästan helt utan stopp, ända till det parkeringsgarage jag har sett ut vid Houston Street.

Under fem timmar befinner vi oss på Broadway mellan Houston Street och Broome Street, vilket är cirka 500 meter. Förutom shopping hinner tjejerna med att få en mini makeup på Sephora och den obligatoriska Frappuccinon på Starbucks.

Dagen avslutar vi med middag på Soho Park och sju timmar senare återlämnar jag kompisen till sin familj. 13-åringarna är mycket nöjda med sin dag och inte fullt så trötta som man kan tro efter en heldag på stan.

No comments: