Thursday, June 23, 2016

City Winery

Två dagars internutbildning om Process Design och Facilitation (fördelen med att arbeta på ett utbildningsföretag) avslutas med vin och snacks på City Winery i Soho. Till slut är vi fem kvar och jag inser att jag är mellan 15-20 år äldre än de andra fyra. Hur jag än försöker finns åldersskillnaden där som en påminnelse om våra olika erfarenheter och upplevelser.

Tills en av de fyra berättar om sin uppväxt i Angola i Indiana vilket är ungefär så mycket mitt i ingenting man kan komma. Plötsligt känns det som om jag är 50 år yngre än min unga kollega. Bäst är historien om deras telefon, en så kallad Party Line. Länge tror jag att hon pratar om en amerikansk motsvarighet till Heta Linjen, men efter ett tag inser jag att en Party Line har ganska lite med fest och sex att göra, vilket jag tror var syftet med Heta Linjen. Som jag tolkar det hela innebär en Party Line att hela gatan delade på en och samma lina. Du kunde aldrig veta vem av dina grannar du skulle träffa på när du lyfte på luren.

Efter en mycket trevlig och upplyftande kväll beger jag mig hem mot Grand Central där jag blir sittande en timme i tåget innan det beger sig av hemåt på grund av något tekniskt problem i Harlem. Men det var det värt.

No comments: