Sunday, August 26, 2012

Träskor

Nu har det gått tio dagar sedan sist och vi har varit fullt upptagna med att komma i ordning "på landet". Vi har haft en diskussion om vad vi ska kalla vår nya tillflyktsort för - sommarstugan, Höl, torpet, landet -  och vi tror att det blir det sistnämnda. Någon har sagt att det är ett Stockholmsfenomen att kalla sin sommarstuga för "landet", men jag vet inte om det är sant.

Eftersom vi har tagit över huset med lösöre har vi bara behövt flytta in. Nu har vi under två helger sakta rensat ut några prylar vi inte vill behålla, men de flesta sakerna har vi valt att ha kvar. I alla fall så länge. Framöver bör vi ta tag i Ateljéhuset lite mer ordentligt. Visst är det lockande med en ateljé, men handen på hjärtat, hur många gånger kommer vi att stå där och måla? Min förhoppning är att vi kan ha det både som lockande gäststuga och som "kreativt rum" i framtiden.

Det första jag köpte till huset, redan innan vi flyttade in, var ett par träskor. Första paret på cirka 30 år. De använder jag nu varje gång jag är här och de är helt perfekta för sitt ändamål.

2 comments:

Anonymous said...

"Landet" är inget stockholmsfenomen. Amen. // m

Kina Paulsson said...

Storstadsfenomen kanske...?